{{ctrl.notification}}
افتتاح اولین مدرسه صنایع دستی در ایران

اولین مدرسه صنایع دستی ایران در شهر سمنان با تبدیل خانه تاریخی ترابی برای این منظور افتتاح شد هنرآموزان در این مدرسه دیپلم صنایع دستی از وزارت آموزش و پرورش می گیرند.

مدرسه صنایع دستی توسط جمعی از هنرمندان صنایع دستی که پیش از این در خانه تدین شهر سمنان مستقر بودند راه اندازی شده است. این هنرمندان به دلیل واگذاری خانه تدین به سرمایه گذار بخش خصوصی و تغییر کاربری آن از مرکز صنایع دستی به اقامتی پذیرایی مجبور شدند تا از این خانه نقل مکان کنند. پس از این جابجایی تعدادی از هنرمندان صنایع دستی به مراکز و خانه های تاریخی دیگر رفتند و برخی دیگر نیز در خانه تاریخی ترابی مستقر شدند.

حلاجی مسئول این مدرسه در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با اداره آموزش و پرورش این استان تفاهم نامه ای امضا کردیم که پیرو آن رشته های صنایع دستی مانند تذهیب، خوشنویسی، بافته های دارایی، سنگ تراشی، سراجی کیف، قلمکار، سفال، سرامیک و گردشگری در این مدرسه آموزش داده شود همچنین قرار است معرق و نقاشی پشت شیشه به این رشته ها اضافه شود. هنرجویان طی سه سال متوالی در هر یک از این رشته ها آموزش خواهند دید و پس از آن دیپلم صنایع دستی از وزارت آموزش و پرورش دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مشابه این مدرسه را در ایران نداشته ایم. شش نفر از هنرمندان صنایع دستی در این مدرسه به ما کمک می کنند. همچنین این خانه در حال حاضر گنجایش حضور دانش آموزان مقطع دهم را دارد. دانش آموزان در رشته کاردانی درس تئوری را در مدرسه و درس های عملی را در کارگاه های این خانه تاریخی آموزش می بینند. هزینه های آن نیز با وزارت آموزش و پرورش است.

date_range چهارشنبه 06 تیر 1397 remove_red_eye 2344 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0